Skolioza. Ćwiczyć czy nie? Oczywiście że tak!

Skolioza, temat trudny, ale na szczęście z biegiem lat co raz częściej poruszany. Począwszy od częstego badania i profilaktyki w szkołach, po zmianę myślenia, o tej wadzie postawy przez specjalistów. Mówię tu o świadomości, że nawet u osób dorosłych ze skoliozą da się poprawić funkcjonalność ich ciała, co przekłada się na lepsze samopoczucie, akceptację swojego ciała oraz zachętę do częstego ruszania się czy uprawiania sportu.
Każde ciało jest inne, ważnym aspektem jest wiek, aktywność ruchowa na co dzień oraz świadomość ciała. U niektórych skoliozę da się całkowicie wyprostować (skolioza funkcjonalna), a inne niestety nie poddadzą się w 100% naszym zabiegom, co nie znaczy że się w ogóle nie zmniejszą! Poniżej zdjęcie kręgosłupa Asi, lewe przed i prawe po 4 zajęciach i pracy w domu. Jeżeli ktoś nie widzi różnicy, śpieszę z pomocą. Poprawiłyśmy zgięcie stawu biodrowego, czyli skłon w przód jest głębszy i Asia prawie dotyka podłogi, plus mniejsze wygięcie w odcinku lędźwiowym. Druga rzecz na którą warto zwrócić uwagę, to rotacja kręgosłupa, poprawiłyśmy dzięki temu jakość chodu, oddech i funkcjonalność całego ciała. Działamy dalej, z pewnością będę wrzucać nasze dalsze osiągnięcia!
Pamiętajmy, że diagnoza wady postawy nie powinna ograniczać ruchu, wręcz przeciwnie! W erze siedzącego trybu życia, nic nie robiąc, tylko pogłębiamy dysfunkcje w naszym ciele. Ważne jest również, aby to co robimy było świadome i poprawne technicznie. Co prowadzi do zaproszenia na nasz trening medyczny, na którym każdy dowie się co jest dobre dla jego ciała, na co powinien uważać uprawiając sport czy siedząc przy biurku ☺️ biorąc pod uwagę, że problem wady postawy (niekoniecznie skoliozy) dotyczy ok 80% społeczeństwa.
Jeżeli zastanawiasz się czy da się zmienić postawę ciała w każdym wieku, odpowiem Ci, da się! Mam na to żywe dowody!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *